nkg 2008.12.31. 17:14

Még van remény...

Aki mostanában tudja mi minden zajlik körülöttem, az abban is biztos vagyok, hogy sokmindent lát ebbe a 3 szóba, és különösen abba a három pontba! Nos bevallom igazatok van, ahogy leírtam bennem is felötlöttek a mögöttes gondolatok, de most talán messze a legártatlanabb gondolatot szeretném kifejteni...

 

Van még remény a magyar filmgyártás számára! Anno mikor 2002-ben elkészült a Valami Amerika első része sokan megváltóként kezelték a filmet, mondván innentől eljön hazánkban is a jó közönségfilmek kora! És tény, akad 1-2 szórakoztató darab... Hogy most csak a két legismertebbet említsem a VA és az Üvegtigris! Mindkettő talán klasszikus lesz egyszer a mai generációnak... Megmaradnak olyan szállóigévé vált beszólások, mint az "I'm a hungry Hungarian" vagy a "Sanyi a király..."

És itt szeretnék megjegyezni valamit! Bár a VA 1. egy korrekt kis filmre sikeredett, de nem volt semmi extra! Az ÜT 1. szerintem viszont zseniális lett!!! Tényleg talán nem túlzás azt mondani KULT (legalábbis ebben a mai világban)! Aztán ahogy az lenni szokott kis hazánkban is elkészült(ek) a folytatás(ok)... Mert bár a magyar filmgyártás nem milliárdos profitokat termel, de azért 1-2 ilyen sikeres közönségfilm hoz az alkotóknak egy kis pénzt...

Tudjátok jópár helyen olvashattuk már, hogy nem épp hálás egy-egy sikerfilm folytatását elkészíteni... Hogy beismerjük ez mennyire igaz a gyakorlatban nem kell messze mennünk sem időben sem térben... Épp elég az elmúlt 1 év két nagy folytatására (Macskafogó 2 és a Kis Vuk)  gondolni! Az első számomra sokat rombol egy klasszikus nimbuszából, míg az utóbbit egyszerűen nem voltam hajlandó hasonló okokból megnézni és csak ezért nem mondom, hogy az évszázad legszarabb magyar filmje (lesz)...

Aztán elkészült az ÜT 2.... És tudjátok valahogy úgy voltam vele, h ok, egy korrekt kis nevetős film, DE...

És tudjátok ez az a de, amivel minden folytatásnak meg kell küzdenie! Ezek után gondolhatjátok milyen várakozásokkal ültem be tegnap este a Valami Amerika 2-re...

Nem akartam megváltani a világot, csak nevetni mondjuk a 90 percből 30at és nem megbánni, hogy megnéztem egy újabb folytatást 1090 Ftért...

Aztán be kell valljam valami olyasmi történt, amire nem is számítottam... Csalódtam! Nem is kicsit... De annál kellemesebbet! A folytatás nem hogy jó lett, de szerintem klasszisokkal jobb, mint az első rész!

Hatalmas kikacsintások, hihetetlen új karakterek (BALA RULZ), egy jó sztori, rengeteg hatalmas poén... Nah és persze a törzsgárda, akik az elmúlt időszakban csak még jobbak lettek! Nem akarok lelőni senkinek semmit, de ezt a filmet látni kell! Tényleg zseniális lett, szakadtam a röhögéstől a film nagyobbik részében! És nem csak azért kell látni, mert Szonja még mindig jó nő, ráadásul most vetkőzik is, és heccből egy csajt is lesmárol, vagy mert olyan erotikusan direkt túlfűtött koreográfiát, mint a rendőrös tánc keveset látni, és a férfiember egy jópár "hűb+et" elmormog az eyecandy-k láttán, amiket elénk löknek az alkotók... Hanem azért is, mert tényleg vicces... Könnyed, de mégis mond azért valamit! Nem akar az arcunkba tolni semmit, de mégis megkapjuk, amit meg kell... Az ember észre sem veszi a kis fricskákat, mert csak röhög, de 2-3-4x-e is új dolgokra lesz figyelmes a film kapcsán...

Mert ezt már most tudom, hogy látni kell... Többször is, aztán meg fel kell pakolni a polcra... Szigorúan moziban, és szigorúan eredeti DVD-n... Tudom most sokan jót röhögtök rajtam, különösen ti divatok, akik ismertek mekkora warez fan vagyok... De ez a film megérdemli! Igenis a jó magyar filmre áldozni kell...

Ízelítőnek/kedvcsinálónak a hivatalos trailer (mely azért elég vacakul lett összevágva)...

 

Már csak egy kérdés maradt... Milyen lesz a harmadik rész? A készítők át tudják vinni a még magasabbra tett lecet is??? Őszintén egyenlőre nem bánom... És ha a film csak mondjuk az eddigi kett között lesz színvonalában akkor is "must see".

És még egy apróbb kérdés, a film előtt látott másik magyar előzetes a Papírkutyák milyen lesz... Bár ha azt vesszük, hogy Mucsi játszik benne, akkor már most várom február végét...

 

Szóval a magyar film él! Lehet néha halottnak tűnik, de maximum kómába esett, nem halt meg :)...

A Valami Amerika 2 az utóbbi évek legjobb magyar filmje! És nemzetközi összehasonlításban is nagyon jó helyen áll...

Arról nem is beszélve, h egy új szállóige is született:

"Ez egy bűnös hely, ez egy bűnös város."

A bejegyzés trackback címe:

https://susufan.blog.hu/api/trackback/id/tr1850624

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: home 2019.01.15. 10:49:19

Naah song hardy sandhu - siepaonabto

Trackback: home 2019.01.15. 10:49:19

Naah song hardy sandhu - siepaonabto

Trackback: home 2019.01.15. 10:48:34

Naah song hardy sandhu - siepaonabto

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nkg 2009.01.01. 13:10:27

Hihetetlen mekkora geek lettem lassan... Szörnyű :)

Liszi 2009.01.03. 10:33:33

Valami Amerika méééééééééééééég!!!!

És igen, a magyar film él. Bár a közelmúltban ment filmek közül a Kaméleonról lehetett hallani rosszat is, arra is kíváncsi vagyok, valamint a Nyomozóra is, ami zseniális. Bár egyik sem a Valami Amerika-Üvegtigris vonalon mozog.
süti beállítások módosítása