nkg 2008.09.30. 01:12

MÁV – Ma ÁtVágunk

Gondoltam épp itt az ideje, h meséljek egy kicsit nektek milyen jó is manapság a vasúti közlekedés... Mint azt sokan tudjátok az ország két elég távoli pontja között ingázok! Két nagy város, két megyeszékhely, köztük a MÁV szerint 320 Km. Utazás közben természetesen át kell szállni a legnagyobb magyar falu pályaudvarán! Nah persze a problémák itt kezdődnek, még ha minden tökéletesen alakul mostanában ez akkor sem egyszerű... Zárt peron egyik végéről ki, ha nagyon kötekednek jegy mutat, tábla megnéz (miért is nincs ilyen nagy érkező, induló vonatok tábla még vagy 2-3db oldalt?), vonat indulása előtt egy pár perccel megnéz melyik vágányról indul, jegy most már mindenképp bemutat, vonatra felszáll! Persze a csatlakozások úgy vannak kialakítva, hogy erre vagy nagyon kevés, vagy nagyon sok időd van! Jah, ez utóbbit ne is próbáld kiszámolni! Egyvalamire ugyanis rájöttem az elmúlt egy évben! Teljesen mindegy mivel utazom (legyen IC, EC, gyors, nemzetközi gyors...) a vonat az esetek 80%-ban késik! Csak azért nem írok 100%-ot mert az IC-kel még néha előfordul, hogy időben odaérnek valahova. Mindegy, hogy esik az eső, meleg van, hűvös, szakad a hó vagy épp csak sztrájkolgatós kedvében vannak az utóbbi időben általam egyre kevéssé tisztelt MÁV-Start dolgozók SOHA nem sikerül úgy állnia a csillagoknak, hogy minden rendben működjön! Mintha ez a világ 8. csodája lenne!

 

Ha nem bánjátok nem kezdem el sorolni, hogy általában milyen állapotok uralkodnak egy-egy szerelvényen! Teljesen fölösleges! És itt megint bejön a képbe, hogy már az IC-k sem a régiek... Hagyjuk, mert csak felhúzom magam és fröcsöghetnék itt ezer évig!

Viszont az elmúlt időben történt velem pár érdekes történet ebből szeretném veletek megosztani e hétvége kalandjait! Az egész valahol csütörtökön kezdődött, mikor is arra az elhatározásra jutottam, h én márpedig haza megyek. Mivel, ahogy mondani szokták, nem vagyok sikeres ember kénytelen voltam vonattal utazni! Mivel nem szeretek sorbanállni és koszos pályaudvarakra utazgatni fölöslegesen, de az utolsó percekben sem jegyet venni, így ismét csak a neten vettem meg a jegyem! Alapvetően a rendszer nem rossz, lehet egy kicsit érdemes lenne jobban felfuttatni! Nah de azért nem tökéletes! Az előbb már említett okok miatt EC+IC kombival utaztam (a legolcsóbb árnál majd 1000Ft-al drágábban!!!). Ez ugye összesen 2 pótjegy és a sima, azaz józan paraszti ésszel összesen 3 db (ez még fontos lesz). Bankkártyával fizet, igazoló levélt megkap, az átvételi kód miatt kinyomtat (ez is fontos lesz). Péntek reggel utazás előtt egy kicsit megcsúszom, így már rohanok a vonathoz, jegyeket gyorsan felveszem az autómatából, mely felszólít erre (a jegyek kinyomtatásra kerültek, egy teljes árú és két pótjegy ….) Kis ablakon benyúl, jegyek összefog, kikap, nem marad ott semmi!!! vonatra felszáll, nagy nehezen helyet keres...

Ez az első rossz pont! Elég köcsög dolognak tartom azt, h az EC-re helyjegybiztosítás nélküli pótjegyet kell venni! Lehúzzátok a népről a bőrt, és még helyet kereshet, vagy állhat a vonaton? Ilyen is csak nálunk van! Végül mivel péntek van csak a vámosoknak lezárt kabinban van hely, de mivel a vonat útjának a végét járja csak nem ellenőriznek már.... Különben is, egy Budapest-München vonaton minek már vámos :D??? Mikor a kaller jön és odaadom neki a jegyeket akkor veszem észre, hogy hoppá itt kérem szépen hiány van! A második legfontosabb jegyem az IC helyjegy nincs meg... Biztos, hogy nem útközben hagytam el, ergo csak a nyomtatásnál lehet hiány... Nem baj ezt majd a keletiben orvosoljuk úgyis lesz közel 30 percem! Nah persze 5 perc késés, 3 pénztár és tömött sorok! Végül nehezen ugyan, de sorra kerülök, történet elmesél igazoló e-mail odaad kérdez, h mi a megoldás? Nah mivel ugye a MÁV jegyvásárlási rendszere egyszerű, mint a bot, így jegyet újranyomtatni nem lehet (van ennek még számtalan másik hátránya is...). A pénztáros mondja nem lesz baj, elég az igazolás is... Nem volt épp megnyugtató a hangsúlya, ezért megkérdeztem, h biztos? „Persze, úgy gondolom...” Hát nem lettem épp nyugodtabb! Nem baj lesz ami lesz irány a vonat!

Persze a kallernő látva a papírom egyből belémköt, mondván ez nem elég! Elmesélem neki, h mi történt és, hogy már egyszer veszekedtem ma egy kicsit a pénztárossal is... Végül rámhagyja a dolgot, de ez maximum az én szerencsémnek (kicsit a határozottságomnak), meg valamelyest az ő jóindulatának köszönhető. Közben egy gyöngyszem a mellettem ülőtől is! IC-je késett ezért lekéste a csatlakozást az előző IC-t. A későbbire helyjegyet már nem tudnak adni... Mondja a kallernő, hogy ez így nem jó, ha most vesz jegyet az 890 Ft, ha megbünteti akkor viszont hatezerakárhányszáz Ft... Mivel a lányt megnyugtatták szálljon csak fel, büntessék meg, fellebbezzen aztán majd kompenzálják, így épp ezt kéri! Rendben mondják neki, de a fellebbezés egyszeri 1000Ft-os díjjal jár! Ergó mégiscsak jobb lenne most jegyet venni! Miért az eljárási költséget nem térítik vissza? Hát nem feltétlenül... Az utas bátor, kitart az utasítás mellett (szerintem szegény meg fogja még ezt bánni, van egy olyan érzésem, hogy bukott vele legalább 7000-et).

 

És ez még csak a péntek volt! Az igazi történet a vasárnapi! Felszálltam az IC-re, keresem a helyem ami számszerint a 81-es. Persze nem én vagyok az egyedüli, de most ellentétben egy előző esettel, amikor az én székemet egy utólagos átalakítás miatt kiszedték, így nem volt meg..., most nem én vagyok az egyetlen. Szétnézünk és láss csodát! A vagon közepénél a válaszfal után hiányzik egy pár szék... Mit egy pár! A MÁV zseniális emberei nem tudnak számolni így a 91es és a 69es szék között nincs meg egy se... 22 pluszban eladott helyjegy! BRAVÓ!!! szerencsétlen emberek azt se tudják mit tegyenek, én 2 másik hasonlóan járt egyetemistával leülök az első üres székre, és ugyanezt tanácsoljuk a többi pórul jártnak is! Még szerencse, hogy volt elég üres hely, így le tudtunk ülni! Persze felmerült bennem még egy lehetőség is... Lehet, hogy alapvetően annyi jegyet adtak el, ahány ülőhely van a vagonban, de a számozás miért is van elcseszve???

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://susufan.blog.hu/api/trackback/id/tr87688337

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Szerelemblog 2008.10.10. 18:05:50

Tudod mi az, szeretni valakit?

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása